Regulamin sprzedaży obowiązujący na platformach sprzedażowych

należących do Vultima sp. z o.o.

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania ze wszystkich platform sprzedażowych Vultima sp. z o.o.
  2. Spółka Vultima sp. z o.o. jest Sprzedawcą, właścicielem oferowanych Produktów i Produktów cyfrowych oraz administratorem platform sprzedażowych.
  3. Regulamin określa zasady sprzedaży Produktów i Produktów cyfrowych, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów z Kupującymi oraz tryb postępowania reklamacyjnego. 
  4. Każdy Kupujący korzystający z usług oferowanych przez Sprzedawcę, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  5. Jeśli chciałbyś się z nami skontaktować możesz to zrobić za pomocą adresu podanego poniżej, skrzynki mailowej kontakt@pozytywniezbudowani.pl lub pod numerem telefonu 32 476 81 65.
  6. Wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu przed skorzystaniem z usług oferowanych przez Sprzedawcę, jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków przez Kupującego, bez konieczności sporządzania odrębnej umowy.

Pozdrawiamy i życzymy udanych zakupów
Zespół Vultima sp. z o.o.

§ 1. Definicje

Na potrzeby Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  1. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
  2. Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną i zawierający ze Spółką umowę niezwiązaną z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą;
  3. Platforma sprzedażowa – każda strona internetowa, za pomocą której Sprzedawca oferuje Produkty i Produkty cyfrowe,
  4. Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny pod adresem https://pozytywniezbudowani.pl/regulamin-sprzedazy-produktow-cyfrowych/
  5. Sprzedawca – Vultima Sp. z o.o. z siedzibą w Hanusku, ul. Bolesława Chrobrego 3,
    42-690 Hanusek, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000670007, NIP 6452550794, REGON 3668677729, kapitał zakładowy 5000 złotych.

§ 2. Postanowienia wstępne

  1. Za pośrednictwem Platform sprzedażowych, Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów
    i Produktów cyfrowych (m.in. książki, e-booki, poradniki, szablony i wzory dokumentów), świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną zgodnie z § 3 Regulaminu.
  2. Produkt cyfrowy może mieć następujące formy, w zależności od treści:
  1. postać pliku elektronicznego w rozszerzeniu pdf, doc albo innym, w zależności od zawartości, który Kupujący może zapisać na wybranym przez siebie nośniku i otwierać go nieograniczoną ilość razy – plik wysyłany jest bezpośrednio na podany przez Kupującego adres mailowy albo udostępniany do jednokrotnego pobrania poprzez przesłany mailem link przekierowujący;
  2. postać dostępu do dedykowanej platformy e-learningowej, gdzie Kupujący po stworzeniu konta użytkownika i zalogowaniu się, ma nieograniczony albo ograniczony, w zależności od rodzaju zakupionego Produktu cyfrowego, dostęp do treści.
  1. Produkt zawsze przyjmuje postać fizyczną o parametrach szczegółowo podanych w opisie aukcji.
  2. Dany produktu może występować zarówno w formie Produktu fizycznego jak i Produktu cyfrowego – Kupujący ma wtedy prawo zdecydować, którą formę produktu zakupi. Forma produktu jest zawsze podana w opisie produktu.
  3. Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Platform sprzedażowych, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
  4. Do dokonania zakupu za pośrednictwem Platform sprzedażowych nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są: 
    1. dostęp do Internetu,
    2. standardowy system operacyjny,
    3. standardowa przeglądarka internetowa,
    4. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  5. Do korzystania z Produktów cyfrowych konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego:
    1. dostęp do Internetu,
    2. system operacyjny MS Windows,
    3. standardowa przeglądarka internetowa,
    4. standardowy pakiet biurowy (np. Microsoft Office, OpenOffice, LibreOffice),
    5. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  6. W sytuacji, w której, korzystanie z Produktów cyfrowych wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane są w opisie produktu.
  7. Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
  8. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym,
    w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy kontaktowych
    i protokołów sprzedażowych dostępnych w ramach Platform sprzedażowych.
  9. Wszystkie ceny podane na Platformach sprzedażowych są cenami brutto.

§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Za pośrednictwem Platform sprzedażowych, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną. 
  2. Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności zakładania konta użytkownika na Platformie sprzedażowej.
  3. Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy o dostarczenie Produktów cyfrowych zawierane za pośrednictwem Platform sprzedażowych.
  4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku
    z korzystaniem z Platform Sprzedażowych, Sprzedawca podejmuje środki techniczne
    i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  5. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Platform sprzedażowych. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w ich funkcjonowaniu.
  6. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Platform sprzedażowych, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail kontakt@pozytywniezbudowani.pl
    W reklamacji Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 30 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.

§ 4. Prawa własności intelektualnej

  1. Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że treści dostępne na Platformach sprzedażowych oraz treści cyfrowe sprzedawane za pośrednictwem Sklepu mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
  2. Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
  3. Autorskie prawa majątkowe do wszelkich elementów graficznych, audiowizualnych oraz rozwiązań technicznych zastosowanych na Platformach sprzedażowych przysługują Sprzedawcy.
  4. Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa w tym zakresie.
  5. Zabronione jest kopiowanie, powielanie lub wykorzystywanie chociażby w części treści Sklepu bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy. 

§ 5. Zawieranie umowy

  1. W celu skorzystania z produktów wymagana jest rejestracja i założenie konta.
  2. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia.
    W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
  3. Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie. Kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie stanowi oświadczenie woli Kupującego prowadzące do zawarcia ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie Produktów lub Produktów cyfrowych.
  4. Jeżeli Kupujący wybrał przy składaniu zamówienia płatność on-line, po kliknięciu
    w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności celem dokonania płatności
    za zamówienie. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w ciągu 24h od zawarcia umowy.

§ 6. Płatność

  1. Jedyną dostępną opcją płatności w Sklepie jest płatność elektroniczna.
  2. Płatności elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą, obsługiwane są przez platformę Przelewy24.
  3. Jeżeli Kupujący poprosił o wystawienie faktury, zostanie ona doręczona Kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.

§ 7. Wykonanie umowy

  1. Realizacja zamówienia obejmującego Produkty następuje poprzez dostawę ich pod wskazany przez Kupującego adres (przesyłka kurierska z przedpłatą) albo do wskazanego Paczkomatu InPost (przesyłka kurierska z przedpłatą).
  2. Realizacja zamówienia obejmującego Produkty cyfrowe następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej odpowiedni plik lub instrukcję pobrania/uzyskania dostępu do zakupionych Produktów  cyfrowych.

§ 8. Odstąpienie Konsumenta od umowy

  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie przysługuje również osobie fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  3. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia,
    w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

§ 9. Odpowiedzialność

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkty wolne od wad.
  2. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do wartości Umowy sprzedaży.
  3. Kupujący przyjmuje do wiadomości, iż ze względu na konfigurację techniczną sprzętu, za pomocą którego przegląda Platformy sprzedażowe, pewne ich funkcje mogą być dla niego niedostępne.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia funkcjonowania Platformy sprzedażowej o dowolnej porze w celach utrzymania, uaktualnienia oraz technicznego ulepszenia sprzętu lub dla poszerzenia jej zawartości, o czym uprzednio uprzedzi (o ile będzie to możliwe), umieszczając na niej stosowną informację.
  5. Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę Produktu lub Produktu cyfrowego, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
  6. Kupujący może skorzystać z formularza reklamacyjnego, stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  7. Reklamacja powinna zostać wysłana na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, tj. kontakt@pozytywniezbudowani.pl
  8. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji. 
  9. Przepisy w zakresie rękojmi Sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej dotyczące Konsumentów, znajdują zastosowanie również do osoby fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§ 10. Dane osobowe i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
  2. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne, ale niezbędne by skontaktować się ze Sprzedawcą i zawrzeć umowę.
  3. Platformy sprzedażowe wykorzystują technologię plików cookies.
  4. Szczegółowe zasady i zakres przetwarzania danych Kupującego oraz informacje dotyczące plików cookie znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://pozytywniezbudowani.pl/polityka-prywatnosci/.

§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie Produktów cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
  4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 12. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen Produktów i Produktów cyfrowych bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
  3. Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych. Postanowienie to nie znajduje również zastosowania do osoby fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – w przypadku takiej osoby właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych.
  4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 29.01.2025r.  
  5. Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.

 

Załącznik nr 1 Wzór formularza odstąpienia Konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa

dane odstępującego:

data i miejsce:

 

 

 

Vultima Sp. z o.o.

 

ul.  Bolesława Chrobrego 3

 

42-690 Hanusek

 

 

Oświadczenie o odstąpieniu

od umowy sprzedaży  

 

Niniejszym odstępuję od umowy zawartej:

◻ na odległość poprzez wiadomości e-mail w dniu 

 

 

 

 

 

czytelny podpis

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 Wzór formularza reklamacyjnego

dane odstępującego:

data i miejsce:

 

 

 

Vultima Sp. z o.o.

 

ul.  Bolesława Chrobrego 3

 

42-690 Hanusek

 

 

Formularz reklamacyjny

 

Zakupiony produkt cyfrowy: 

Cena i data zakupu: 

 

Ja, niżej podpisana/y, ninejszym zgłaszam następujące wady zakupionego produktu cyfrowego:

1. 

2. 

3. 

I w związku z ich ujawnieniem w dniu                                 , wnoszę o:

◻ dostarczenie produktu wolnego od wad

◻ zwrot pieniędzy

◻ obniżenie ceny do

 

 

 

 

czytelny podpis